امروز و ساعت دقیقه می باشد.

بروزترین ها | این چهره ، تنها سوپراستار به مفهوم واقعی در سینمای ایران

به کمک اینترنت از الکسارنک تولز هدیه بگیرید

این چهره ، تنها سوپراستار به مفهوم واقعی در سینمای ایران

 

عبدا… اسفندياري تهیه‌کننده و مدیر بخش معناگرا بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره دلائل عدم استقبال مردم از فیلم‌هایی که سوپراستارهای سینما در آن بازی دارند، گفت: هیچ موقعی وجود سوپراستار به تنهایی تضمین کننده فروش یک فیلم نبوده است. مجموعه‌ای از عوامل باید در تولید یک فیلم وجود داشته باشد که باعث فروش فیلم بشود.

او گفت: حضور سوپراستار یکی از عوامل موفقیت فروش فیلم در گذشته بود اما این روزها دیگر این اتفاق نمی‌افتد.
تهیه‌کننده «ستاره است» با اشاره به وجود ساختار مناسب به عنوان یک عامل اصلی در فروش فیلم عنوان کرد: اگر همه این عوامل در کنار هم وجود داشته باشند اما شرایط اکران مطلوب نباشد نمی‌توان توقع اکران درستی داشت. در شرایط فعلی سینما در اکثر این موارد دارای کمبودها هستیم. بنابراین فیلم‌ها در اکران فروش خوبی ندارند.
تهیه‌کننده خواب لیلا ضمن اشاره به ویژگی‌های سوپراستار افزود: شاید تنها سوپراستار به مفهوم واقعی در سینمای ایران محمدعلی فردین بود و مردم به خاطر نامش بدون توجه به کیفیت فیلم بلیط می‌خریدند.

Fardin

این تهیه‌کننده با اشاره به لزوم بازنگری در ساختار سینما در تولید و اکران گفت: موقعی که ساختار سینما اصولی و هدفمند نباشد. باید به جرقه‌های در فروش دلخوش باشیم و مردم با داشتن بک‌گراندی از نام سازنده و یا شهرت بازیگر بروند و فیلم را ببینند.

اسفندیاری با تاکید بر نقش شرایط اجتماعی و اقتصادی در استقبال مردم از فیلم‌ها گفت: موقعی که مردم در تنگنای اقتصادی به سر می‌برند. اولویت‌های فرهنگی در اولویت اول مردم قرار ندارد و ترجیح می‌دهند به سایر بخش‌های زندگی توجه کنند.
او در مورد دریافت دستمزدهای نجومی سوپراستارها به رغم نفروختن فیلم‌هایشان افزود: این مسئله به خامی تهیه‌کنندگان برمی‌گردد که به امید واهی فروش بیشتر فیلم‌شان به حضور سوپراستارها دلخوش کرده‌اند.
منبع : کافه سینما
تاریخ: ۱۳۹۱/۰۸/۰۸ | بازدید:
مطالب تصادفی
مطالب مرتبط
NAVID می گوید: (۱۳۹۱/۱۱/۱۳)

آخرشه

ارسال نظر در "این چهره ، تنها سوپراستار به مفهوم واقعی در سینمای ایران"

(نمایش داده نمی شود)

پر کردن مواردی که * دارد، الزامیست.